envelope instagram facebook-square podcast mobile

Crowdfunding

NEDA er hovedsakelig finansiert ved bruk av crowdfundingplattformen Patreon. I tillegg til å være stedet hvor pengetransaksjonen skjer er det også der lytterne konsumerer podcasten. Om man melder seg på Mest Bang For The Buck-abonnementet får man en unik RSS-link som limes rett inn i podcast-appen.

Sjekk ut Patreon-siden til NEDA for mer detaljer.

Reklame i podcasten

Korte utdrag fra episodene blir publisert gratis på Spotify og Apple Podcast.

Noen ganger er innholdet i podcasten attraktivt for kommersielle aktører - enten fordi budskapet og innholdet er relevant i forhold til hva de selger eller fordi de er sponsor av gjesten i podcasten. De har da mulighet til å låse opp episodene slik at hele episoden blir gratis og tilgjengelig for alle og enhver. Programlederen spiller demed inn en kreativ reklamesnutt og legger den inn før og etter episoden. Et godt eksempel på dette er episoden med eventyrer Sindre Kolbjørnsgard hvor Arc’teryx slang seg på.

Aktører som har reklamert i NEDA